Lollipopcool

Alla inlägg under augusti 2012

Av Louvisa - 8 augusti 2012 17:40

För några dagar sedan fick jag ett brev från Astrido( Astridolini.bloggplatsen.se)

Och igår hittade min mamma en lapp i brevet som vi inte läst. På den stog det:

Svenska-Finska

Hej= Moi (Hei)

Hejdå= Moi moi

Tack= Kiitos (Kiitti)

Ja= Kyllä

Nej= Ei

Jag= Minä

Du= Sinä

Kan jag få..= Sajsinko..

Ett= Yksi

Två= Kaksi

Tre= Kolme

Katt= Kissa

Hund= Koira

Häst= Hevonen

Godis= Karkki

Smör= Voi

Mjölk= Maito

Choklad= Suklaa

Chips= Sips

 

Ja Astrido är i Finland!!!!!!!

 

 

Och hon skrev ord på finska. De ordet som jag gillar mest är Karkki. Jag har hört att finska är det svåraste språket att lära sig. Iallafall Hejdå Lollipop.....

Av Louvisa - 7 augusti 2012 22:04

Hej hej och godkväll. Jo nu är det nattinlägg! Iallafall så var jag hemma hos min kompis Zerina. (zezerina.bloggplatsen.se) Vi gick till ICA och köpte slush! Och vi köpte pommes och åt det utomhus. Jag har inte gjort så mycket mer, utan jag säger godnatt Lollipop....

 

Av Louvisa - 5 augusti 2012 19:35

Godkväll! Lollipop här! Jag ska visa er en video. Från youtube, där det är en tjej som sminkar sig till olika figurer. I den här videon sminkar hon sig till Lady Gaga!

Av Louvisa - 5 augusti 2012 06:55

Godmorgon! Kommer ni ihåg inlägget som heter Dressin? Om inte läs det nu! Iallafall så kanske ni har undrat vad det är. Och i inlägget så skrev jag att det var som en motorcykel med sidovagn. Men det är det inte, det är en cykel som man cyklar på en tåg räls! Och med en bänk som man fäller ut här kommer en bild på en dressin!

 

Av Louvisa - 4 augusti 2012 16:04

Nu sitter jag hemma och särkilt brevid min bästa vän Datorn+internet. Jag har saknat dig såååå mycket Datorn kan du fatta det!!!  Men det bästa är att jag är HEMMA. Ska  ta en liten paus nu från bloggen, och njuta av dagen. Ses Lollipop.....

  

Av Louvisa - 4 augusti 2012 14:45

Hejsan hejsan! Nu sitter jag i bilen och är proppmätt. Åhhh så mätt jag är. Ja nu är vi påväg hem till sköna hemmet :-) Nu sitter jag här och är super trött. Vi kan väl byta ämne. Och då vill jag prata om OS!!! Yes Sverige har nu fått 3 silvermedaljer. En från en ridningtävling, en från någon som heter Håkan Dahlby i att skjuta med gevär och idag Lisa Norden i sprint. Ses Lollipop......

Av Louvisa - 4 augusti 2012 13:59

Ja nu är jag fri från den extremt tråkiga loppisen. Vi har kommit ut på motorvägen och är påväg hem. Jag är: VRÅÅÅÅÅL hungrig, men jg tror att vi kommer stanna på vägen och äta. Iallafall så kanske ni undrar hur det der ut omkring mig. Men de är massor med bilar och nu ser jag Max vi stannar och ska gå in. Måste sluta ska äta nu. Hejdå Lollipop....

Av Louvisa - 4 augusti 2012 13:05

Så nu sitter jag i bilen, och är påväg hem. Men jag måste gå ur bilen snart och gå på en tråkig Loppis.Så hejdå Lollipop.......

Presentation


Hej hej! Jag är en tjej på 11 höstar som bor på en trång gata där grannarna slåss om parkering. Jag älskar att blogga. Samt gillar jag inte smulor i sängen och torra handukar. Jag är en riktig godisgris med eleganta simtag. Älskar skolan och er. Ses...

Följ bloggen!

 

Klocka

Fråga mig

66 besvarade frågor

Lolli

Omröstning

Tycker ni jag ska byta till fames?
  Ja det skulle vara kul!
 Kanske!
 Bryr mig inte!
 Nej det tycker jag inte!

Nedräkning!

Nedräkning till min syrra!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vädret

klart.se

Min autograf

Här är en bild på min autograf!

 

Ariana Grande!

Google translate

Gästboken!

Solnedgång

 

Muspekare

Purple Lollipop

Keep calm and love Ariana!

 

Scroll to top

Ari!

 


Ovido - Quiz & Flashcards