Lollipopcool

Alla inlägg under oktober 2012

Av Louvisa - 31 oktober 2012 08:37

...Halloween!!! Igår var det amerikanska alla helgons dag, och idag så är det Svenska alla helgons dag! Idag ska jag gå halloween. Iallafall så var jag på en fest igår. Det var väldigt kul. Men nu ska jag bara tänka på halloween!!! Sedan så var det en sak till också, jo att imorgon så ska jag ta bort allt halloween grejsimojs från min blogg! Aja... Jag tror det var allt jag hade att säga. Isåfall Hejdå Lollipop...

 

Av Louvisa - 29 oktober 2012 20:22

Hejsan! Just nu är det ungefär kl: 13:00 i U.S.A Och det kommer bli en storm där. Anntingen kommer den vara inatt eller imorgonbitti. Jag tycker det är så synd om alla som kommer drabbas av den förfärliga stormen Sandy! Jag har hittat ett litet klipp på youtube som handlar lite om stormen Sandy:


Aja... det var allt jag hade att berätta. Hejdå Lollipop...

 

Av Louvisa - 29 oktober 2012 15:07

Hej igen! Nu är jag på lite bättre humör, för vi har gjort pumpor. Min blev så här:

 

Fin va? Det var allt jag hade att säga! Hejdå Lollipop...

Av Louvisa - 29 oktober 2012 12:18

Hejsan allihopa! Igår ficka jag reda på nästan en sådan fruktansvärd sak! Min mamma har precis bytat jobb. Och på det jobbet  så ÅKER de till olika städer i Sverige och har dumma möten där. Sedan så åker de till Stockholm i April och i  November också! Och jag fyller år i November!!! Så min mamma kommer inte vara hemma på min födelsedag. Så vi får MSN: a (Videochatta) Och jag är så arg och ledsen!! Just nu orkar jag ingenting. Så jag måste sluta. Hejdå Lollipop...

 

Av Louvisa - 27 oktober 2012 16:10

Hej svejs! Jag har just kommit hem från Emporia! Det var såååååå snyggt där. Man ser verkligen att de har jobbat på det länge. Sedan såg jag också att det var lite färgindelat man ser det på kartan:

 

Den blåa och gröna tyckte jag var finast! Den gröna var en stor spiraltrappa med massor med gräs och löv den såg ut så här:

 

Den blåa kallades för emporia havstorget! Hissen vid havstorget var som ett vattenfall, och det var suuupersnyggt. Och havstorget såg ut så här:

 

Det är sååååå snyggt. Färgerna vid Emporia var guld, indigo, blå, grön, rosa och röd. Och jag köpte en mössa och halsduk på kappAhl och de ser ut så här:

 

Aja det var allt jag hade att säga! Bye Lollipop...

Av Louvisa - 27 oktober 2012 07:56

Hejsan svejsan! Igår hade vår klass halloweenfest! Det var såååå fun! På festen såg jag ut så här:

 

Igentligen skulle jag vara brottsling, men sen hade mamma köpt en annan dräkt till mig, och då fick det bli den. Iallafall så hade min pappa och min lillasyster och jag bakat inför festen. Och vi bakade cupcakes och kex. Kexen såg ut så här:

 

Och cupcakesen såg ut så här:

 

Såklart blev våra inte likadana som på framsidan av paketen. Men det roligaste med cupcaken var att det var tuggummi smak på det turkosa!! Och det var såååå gott! Aja... har inget mer att säga än bye Lollipop...

 

Av Louvisa - 25 oktober 2012 17:47

Hej svej! Idag har Emporia ÖPPNAT!!!!!! Jaaaaaa!!! Jag är såååååååå glad idag.  Men nu har jag läst att ett brandalarm hade startat där. Shit vad har nu hänt. Jo det började med ett brandalarm, sen stog det att alla gäster där sprang ut med panik!!! Hahahaha... Zeze min kompis skulle dit idag. Och jag skrattar för det!! Hahahahaha... Iallafall så stog det här på denna sidan:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/pizzarok-tomde-emporia/

 

Coolt, iallafall så hittade jag en cool video på youtube på hur det ser ut i Emporia, och det är helt fantastiskt.

Jag ser att Emporia är färgindelat, i olika färger, sen så var det också en takträdgård!!

Jag vill dit nuuuu!!   Aja, jag håller på att baka till vår Halloweenklassfest som ska vara imorgon!! Det ska också bli kul. Har inget mer att säga än hejdå Lollipop...

 

 

 

 

Av Louvisa - 23 oktober 2012 16:54

Hej hej! Idag hade vi  profildagar. Förra året hade vi Alfred Nobel som tema. I år så har vi vänskap som tema. Jag tycker sådär om profildagar. Men det började med att förskolan till femman skulle samlas på skolgården, och där blev vi indelade i grupper. Jag kom i grupp 2. Iallafall så på eftermiddagen gick vi till våra vanliga klassrum. Och där gjorde vi olika sammarbetsövningar. Sedan fick vi dela in oss själva två och två. Och jag och Astrid fick vara i en grupp. Uppgiften som vi skulle göra var att skriva en dikt tillsammans. Och dikten skulle handla om vänskap. Vår blev superrolig! Vi har bara gjort en vers, men jag skriver den nu:

 

De slog mig,

en sån skitgrej,

att slå mig.

Den som slog mig,

var en tonårstjej,

med hårsprey.

 

Hahahahaha... jag tycker den är så rolig, det tycker Astrid också. Vi ska finslipa på den imorgon sedan ska vi läsa upp den inför vår klass!! Det ska bli så FUN!! Aja har inget mer att tillägga än Bye Lollipop...

 

 

 

Presentation


Hej hej! Jag är en tjej på 11 höstar som bor på en trång gata där grannarna slåss om parkering. Jag älskar att blogga. Samt gillar jag inte smulor i sängen och torra handukar. Jag är en riktig godisgris med eleganta simtag. Älskar skolan och er. Ses...

Följ bloggen!

 

Klocka

Fråga mig

66 besvarade frågor

Lolli

Omröstning

Tycker ni jag ska byta till fames?
  Ja det skulle vara kul!
 Kanske!
 Bryr mig inte!
 Nej det tycker jag inte!

Nedräkning!

Nedräkning till min syrra!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vädret

klart.se

Min autograf

Här är en bild på min autograf!

 

Ariana Grande!

Google translate

Gästboken!

Solnedgång

 

Muspekare

Purple Lollipop

Keep calm and love Ariana!

 

Scroll to top

Ari!

 


Ovido - Quiz & Flashcards