Lollipopcool

Alla inlägg under december 2012

Av Louvisa - 31 december 2012 22:14

 

Ha ett Gott nytt år!!

 

   

Av Louvisa - 31 december 2012 12:20

Hej hej! Detta inlägget är till detta året, alltså 2012! Det har hänt med massa roliga saker t.ex jag skaffade  denna bloggen, Lollipopcool!! Tack för alla kommentarer och frågor under detta året jag hoppas att alla ni har haft ett bra år, det har iallafall jag! Nu är det bara en sak attt säga:

 

Hejdå 2012!!!!!!

 

 

    

Av Louvisa - 31 december 2012 08:59

Hej hej! Jo ni kanske inte vet det här men för typ 2 år sen, hade jag ingen blogg, men det ville jag ha och där med basta! Men nu kom det svåra jo hur gjorde man nu en blogg? Det var det jag inte visste! Men det skulle det bli ändring på. Och jo jag och min kompis Zerina (zezerina.bloggplatsen.se) sökte på bloggsidor som typ bloggspot.com, blogg.se! Men ändå hittade vi ändå inget, men sen en dag när vi letade över det stora internet hittade vi faktist en sida som var ganska enkel att göra en blogg på. Och nu tror du kanske att vi hade hittat bloggplatsen, men nej vi hade hittat:
 

Ja, jag och hon hade hittat 123minsida, här är länk till sidan:

http://www.123minsida.se/

 

Det var faktist ganska enkelt att göra en blogg där, men jag tycker det är enklare att göra här, på Bloggplatsen!

 

Japp! Det var allt för idag (kanske)! Vi ses (kanske) senare Lollipop...  

Av Louvisa - 27 december 2012 09:11

Hej hej och Godmorgon! Jo nu tänkte jag berätta vinnarna i tävlingen för er, och vinnarna är....

 

Astrid (astridolini.bloggplatsen.se)

 

Bieberfanet

 

Jazzie

 

 

Och alla de hade gissat rätt och rätt svar var Pingvinen. Men liksom vad har pingviner med Julen att göra, Kommentera vad pingviner har med Julen att göra!!! Ja jag vet att de lever i snöområde, men de lever på Sydpolen och tomte (sägs) bo på Nordpolen! Aja kommenetera bara! Det var allt och Grattis till er som vann! Grattis:

Hejdå Lollipop... 

Av Louvisa - 25 december 2012 16:27

Hej hej bloggen! Ja idag är det Juldagen och igår var det Julafton! Det går så fort, men tänk liksom Nu är Julkalendern slut, nu måste vi vänta 364 dagar tills tomten kommer, och Kalle Anka och alla andra julsaker..suck. Ja men nu till något annat. Jo jag tänkte berätta vad jag fick i Julklapp och här kommer dem:

  

Jag fick:

Lösnaglar

Nagellack man kan rita med

Talk med lukt av liljekonvalj

Hårspray

Hårmascara

Stämplar

Väska

Marsvinskoppel

Glitterväska med tillbehör t.ex tofsar och klämmor

Har även fått en One piece

Jag fick tre presentkort på H&M, kappAhl och en smyckeaffär

Och tillsammans med Emely fick jag ett nytt wii eftersom vårt wii är helt koko...


Igår när jag titta på Kalle Anka så såg jag att de hade tatt bort massor med scener. Men jag tycker det är ganska tråkigt med sånt där tjafs, alltså det är en annan tid. För länge sen!! Alltså på den tiden fick man göra så, och det kan vi inte ändra på!!! Aja... det var allt jag ville berätta för er Hejdå Lollipop...

 

Av Louvisa - 24 december 2012 11:45

Hej hej och God jul, föressten! Jo nu tänkte jag ha ett specialinlägg! Och nu börjar det:


Jag tänkte börja med lite Juldikter här är två exempel:


Nu tindrar stjärnor i det blå,

i hus och fönster likaså,

och alla röda tomtar gå,

med vita skägg och luvor på.


Nu andra versen:


Ge oss musik, fiolen stäm,

och sjung om julen och Betlehem!

Låt staffan vattna fålar fem,

och God Havre fodra dem.


Bra va? Nu till något annat. Jo  jag fick ett förslag på vad jag ska skriva om nu och det förslaget var att skriva hur mitt December har varit och jag har glömt lite dagar så  jag skriver om de dagar jag kommer ihåg, Okej? Och nu börjar det:


1 December

Min försenade födelsedagsfest, det skulle egentligen vara tidigare! Plus att Julkalendern började!


13 December

Lucia! Jag gick till och med i Luciatåget på vår skola, men dock var jag inte Lucia om ni trodde det!


19 December

Vår klass var på Julmarknad i stan där köpte vi bland annat Godis och skämtgrejer.


20 December

Sista dagen i skolan, vi tittade på film, åt godis, fikade, drack läsk med mera! Efter det var det väldigt skönt att ta en liten paus från skolan, och nu kallas det för Jullov!


21 December

Vår familj åkte till torpet!


22 December

Köpte julklappar åt pappa!


23 December

Gjorde VUXENglögg!


24 December

JULAFTON!!!


Jepp det är vilka dagar jag kom ihåg uder det fina December! Nu vill jag att ni kommenterar hur årets Julkalender har varit, jag undrar faktist hur ni tyckte om Julkalendern detta året. Själv tyckte jag faktist att den var rätt okej! Men den Julkalendern jag tyckte var bäst var den år 2010! Jag var 9 år då och då hette julkalendern Hotell Gylenne knorren! Jag tyckte den var superbra, men jag tycker faktist att alla Julkalendrar är bra!

 

Nu tänkte jag att detta inlägg är slut men kom ihåg att kommentera den bild ni tror inte hör till Julen, ni kan se bilderna i förra inlägget! Så kommentera!! Nu så är detta specialinlägg slut ha en riktig God Jul nu! Okej Det var allt Bye Lollipop...

 

Av Louvisa - 23 december 2012 15:45

Hej hej! Jo jag tänkte ha en liten tävling, och nu tänker ni säkert: Vad vinner man? Men nej man vinner bara äran, dessutom kommer jag skriva vinnarens namn i ett inlägg! Och tävlingen går ut på att hitta bilden som inte hör ihop med Julen! Och här kommer bilderna!

 

 

 

 

Okej! Lycka till! Och kom ihåg man vinner bara äran! Tävlingen avslutas dagen efter Julafton kl:00:00! Det var allt Bye Lollipop...

Av Louvisa - 22 december 2012 08:23

Hej hej! Som ni ser fick jag mitt internet, och jorden gick inte under, men jag har både bra och dåliga nyheter! Vi börjar med den dåliga:

Min lillasyster har kräkts inatt, och hon säger att hon mår jättedåligt!

 

Och nu kommer den bra:

Jo jag tänker ha specialinlägg på Julafton! Men jag vet inte riktigt  vad jag ska skriva om då? Men ni som läser detta kommentera detta inlägg på förslag, okej!?

 

Nu har jag inte mer att tillägga än en bild:

 

Det var allt bye Lollipop... 

Presentation


Hej hej! Jag är en tjej på 11 höstar som bor på en trång gata där grannarna slåss om parkering. Jag älskar att blogga. Samt gillar jag inte smulor i sängen och torra handukar. Jag är en riktig godisgris med eleganta simtag. Älskar skolan och er. Ses...

Följ bloggen!

 

Klocka

Fråga mig

66 besvarade frågor

Lolli

Omröstning

Tycker ni jag ska byta till fames?
  Ja det skulle vara kul!
 Kanske!
 Bryr mig inte!
 Nej det tycker jag inte!

Nedräkning!

Nedräkning till min syrra!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vädret

klart.se

Min autograf

Här är en bild på min autograf!

 

Ariana Grande!

Google translate

Gästboken!

Solnedgång

 

Muspekare

Purple Lollipop

Keep calm and love Ariana!

 

Scroll to top

Ari!

 


Ovido - Quiz & Flashcards