Lollipopcool

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Louvisa - 7 december 2012 17:37

Hej igen! Jo nu är jag superduper hungrig!!!! Min mamma och pappa ska åka någonstans så jag och Emely får åka till min faster och hennes sambo. Men idag ska vi äta pizza, och om typ 5 minuter så är pizzan klar (hemmagjord pizza) och just nu ser den ut så här:

Men nu är pizzan klar så Bye Lollipop...

Av Louvisa - 7 december 2012 16:02

Hej hej! Idag har jag förstått att jag är Egyptiskt beroende, alltså jag liksom gillar att läsa om det. Jag tror att det beror på att jag läste den där boken, "Mumien som inte kunde sova".

 

Jag tyckte den var såååå bra! Jag längtar tills när jag ska åka till Hyllie och se på Tutankamuns saker. Jo att i Hyllie har de en utställning på saker från Tutankamuns tid, och jag ska kanske se den snart. Det kommer bli så spännande!

 

Iallafall så har jag lånat massor med böcker om det, faktist tre stycken! Sedan i ena boken står det lite fakta om olika saker t.ex:

 

 * Cleopratra vid 18-årålder gifte sig med sin 12-åriga lillebror!

 * Tutankamun gifte sig i 12-årsåldern med sin 9-åriga kusin

 * Om en huskatt dog, så rakade familjemedlemmarna av sig ögonbrynen.

 * Och om en faraos katt dog så sörjde hela staden.

 

Det märks tydligt att katten är ett heligt djur...hehe...

 

Nu har jag inget mer att säga än Bye Lollipop...  

Presentation


Hej hej! Jag är en tjej på 11 höstar som bor på en trång gata där grannarna slåss om parkering. Jag älskar att blogga. Samt gillar jag inte smulor i sängen och torra handukar. Jag är en riktig godisgris med eleganta simtag. Älskar skolan och er. Ses...

Följ bloggen!

 

Klocka

Fråga mig

66 besvarade frågor

Lolli

Omröstning

Tycker ni jag ska byta till fames?
  Ja det skulle vara kul!
 Kanske!
 Bryr mig inte!
 Nej det tycker jag inte!

Nedräkning!

Nedräkning till min syrra!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vädret

klart.se

Min autograf

Här är en bild på min autograf!

 

Ariana Grande!

Google translate

Gästboken!

Solnedgång

 

Muspekare

Purple Lollipop

Keep calm and love Ariana!

 

Scroll to top

Ari!

 


Ovido - Quiz & Flashcards