Lollipopcool

Alla inlägg under oktober 2012

Av Louvisa - 14 oktober 2012 13:28

Hej! Ledsen för att jag inte bloggat så mycket men jag är magsjuk! Även just nu! Jag var uppe halva natten med magsjukan! Men jag var sugen på att blogga så jag bloggar lite nu! Vi går vidare till något kul! Jo, snart ska vår klass ha en Halloweenfest i skolans matsal! Min pappa och mamma och jag ska baka goda saker till festen!!!!! Det kommer bli såååå FUN! Och dessutom så måste man klä ut sig till någonting läskigt och jag själv kommer visa min dräkt senare! Jag vet inte om jag kommer till skolan imorgon men jaja! Här kommer en video hur man sminkar sig till vampyr:

Jag tycker det är liiiite för mycket saker man måste ha för att göra en sådan sminkning men annars tycker jag att den är rätt rolig att titta på!

 

Det var lite från mig, har inte mycket mer att säga än glöm inte Dagens bild den sextonde Oktober! Hejdå Lollipop...

 

 

Av Louvisa - 11 oktober 2012 15:24

Hejsan svejsan! Idag börjar vi alltid med Livskunskap och då tittade vi på lite klipp från Youtube, men det var inte så roliga klipp! För klippen handlade om Mobbing! Från första början trodde jag mobbing bara var lite slagsmål och sånt, men när jag har tittat på den första filmen blir jag helt blek och jag kan inte fatta hur man kan göra så. Varför??? Här kommer de första klippet:

P.S För er som är väldigt känsliga se inte på klippet jag varnar er!!!!

Jag börjar nästan gråta bara jag ser på den! Men bara en fråga:

Hur kan man göra något sånt? Jag fattar bara inte! Till och med på de andra klippen som vi såg höll jag på att gråta. Det var faktist i ett klipp som en tog självmord bara för att inte finnas. Alltså varför? Jag har nu inget mer att säga än Hejdå Lollipop...

 

Av Louvisa - 9 oktober 2012 16:57

Hej svejs allihopa! Ska tipsa lite om hur man fixar en Halloween fest!! Iallafall så brukar det oftast vara mörkt och lite sådär ruggig musik. Självklart MÅSTE man ha godis och snacks, och om det ska bli roligt så häng godisarna i ett snöre och tejpa fast det i taket! Så måste gästerna kämpa lite för att få godis (Helst ska godisarna vara dödskallar och sura oftast lakrits)Sedan så måste ju man ha en cool halloween dräkt! Och när jag var på halloween utställningen på Vellinge blomman så fanns det dräkter som var ketchup och senap en korv en ko bulldog mask och grismask, och massor med andra coola dräkter! Dessa var ju lite konstiga! Men du kan ju nästan vara vad som helst på Halloween!

 

Jepp det var lite tips om Halloweenfester! Lycka till!

Det var nog allt jag hade att säga så Bye Lollipop...

P.S Så här såg jag ut idag:

 

Av Louvisa - 8 oktober 2012 15:40

Halloj! Ni kanske har mäskt att jag har lite halloween tema på bloggen! Och därför så tänkte jag dra en liiiten skräckis! Men denna är en klassiker så ni har kanske hört den och här kommer den:

 

Blodet droppar

 

Det var en gång en familj som bodde ute på landet! Familjen bestod av mamma pappa och två artiga små barn en flicka och en pojke. En dag skulle flickans och pojkens föräldrar resa bort i en vecka, då fick flickan och pojken stanna hemma. Och det gjorde de.

 

Sedan reste mamman och pappan bort och flickan och pojken var hemma ensamma. Plötsligt ringde det i telefonen, flickan svarade artigt:

- Hej!

Då hördes en viskande röst i telefonen som sa:

- Blodet droppar blodet droppar!!

Flickan blev faktist en liten aning rädd men hon svarade:

- Va?? Hallå vadå Blodet droppar???

Samtidigt svarade personen i andra luren:

- Blodet droppar blodet droppar!!!

Flickan blev räddare och räddare för varje sekund så hon la på telefonen.
Hon sparang sedan till sin bror och berättade om det mystiska telefonsamtalet. Pojken som var klok sa att när telefonen ringer ska JAG svara! Flickan nickade och gick lungt tillbaks till sina saker som hon höll på med. Efter några timmar ringde telefonen flickan sprang med sin bror till telefonen och svarade:

- Hej!

Som förut svarade den hesa rösten samma sak:

- Blodet droppar blodet droppar!!

Pojken och flickan tittade på varandra med en skräckslagen blick och svarade:

- Vem är du och vadå Blodet droppar!

Men rösten svarade samma sak:

- Blodet droppar blodet droppar!!

De la på luren, hetsigt! Pojken trodde inte sina ögon och han sa:

- Du hade rätt! Men vad ska vi göra jag är jätterädd nu!

Plötsligt knackade det på dörren. Båda sprang och öppnade dörren! Och gissa vad som stod vid dörren. Det var en Gris som hade skurit sig i badkaret! Och han sa:

- Blodet droppar blodet droppar! Pojken och flickan tittade på varandra igen och skrattade så att tårarna rann!

Slut!

 

Jag tycker den berättelsen inte är så läskig, men jag kan ingen annan! Och det var nog allt jag hade att säga! Så bye Lollipop...

Nöjesbild:

 

Av Louvisa - 7 oktober 2012 15:55

Hejsan svejsan! Nu tänkte jag blogga lite! Iallafall så har jag varot på Vellingeblomman. Det var jättekul. De hade Haloween utställning där, det fanns en gång sokm man skulle gå genom men först vågade jag inte men sen vågade jag! Och den var bara rolig och faktist liiiite läskig! Jag köpte en mössa med en kniv på och så här ser den ut:

 

Cool va? Och min lillasyster köpte en blodig arm så här ser den ut:

 

Det var jäääääättekul!!Men det fanns en konstig grej! Tomtebyn ska börja den 25 oktober! Det är ju jul om 2 MÅNADER!!!Jag tycker det är konstigt men jag bryr mig inte så mycket.  P.S Jag tänkte ha lite halloween stämmining på bloggen! Det var nog allt jag hade att säga så bye Lollipop...

 

 

 

Av Louvisa - 6 oktober 2012 20:25

Hej hej! Just precis har jag käkat godis och tittat på film! Det var jääääteroligt, tyckte jag!

Idag är det den bästa dagen! För att det är LÖRDAG!!

 

Iallafall så var det gott och både mysigt!

 

Nu så ska jag  ha dagens bild!! Alltså inte nu, utan den 16/10 - 2012! Den sextonde September tvåtusentolv! Så jag vill ha förslag på olika bilder och sen ska jag lotta ut en av förslagen och så ska jag ta personens förslag och sätta ut bilden i ett inlägg! Så det är bara att sätta bildönskemål på en fråga eller en kommentar! Lycka till!

Det var allt här kommer en video med Marina and the diamonds! Lollipop...

Hon är också bra!

 

Av Louvisa - 5 oktober 2012 20:57

Tja Allihopa! hra just kommit hem från ett fest , jag partade loss! Dessutom så såg vi på den nya Tintin filmen Enhörningens Hemlighet! Den var super!

 

Iallafall så tänker jag ta bort tävlingen den var för svår. Sedan så har tempen på Emely sjunkit ner till 37 grader, det tycker jag är bra! Igår hade hon faktist 40 grader och hon kräktes mycket! Men idag så har hon inte kräkts alls!Smiley Jaja iallafall så tänker jag visa en liten video med en tjej som heter Jordin sparks jag upptäckte hon idag! Och här kommer hon:

Det var allt bye Lollipop...

Av Louvisa - 4 oktober 2012 18:13

Hejsan svejsan! Idag var det inte världens roligaste dag! Det började med att Emely sov hos min mamma inatt och det gjorde jag också (Min mamma och pappas säng är sååå skön! Iallafall så vaknade jag klockan 01:30 ungefär! Sedan så vaknade Emely och sa att hon var törstig, hon gick ner och drack sen så sa hon att hon mådde illa och så gick hon ner och hämtade en skål ifall hon skulle kräkas! Sen helt plötsligt så sprang hon ner med mamma och kräktes i toaletten! Så hon har fått vara hemma med min mamma! Det är jättesynd om henne tycker jag!Smiley

Så man kan säga att hon är väldigt magsjuk, hon har typ kräkts tre två gånger idag och hon har sovit typ flera timmar. Stackars henne! Det var allt Lollipop...

 

Stackars henne!

Presentation


Hej hej! Jag är en tjej på 11 höstar som bor på en trång gata där grannarna slåss om parkering. Jag älskar att blogga. Samt gillar jag inte smulor i sängen och torra handukar. Jag är en riktig godisgris med eleganta simtag. Älskar skolan och er. Ses...

Följ bloggen!

 

Klocka

Fråga mig

66 besvarade frågor

Lolli

Omröstning

Tycker ni jag ska byta till fames?
  Ja det skulle vara kul!
 Kanske!
 Bryr mig inte!
 Nej det tycker jag inte!

Nedräkning!

Nedräkning till min syrra!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vädret

klart.se

Min autograf

Här är en bild på min autograf!

 

Ariana Grande!

Google translate

Gästboken!

Solnedgång

 

Muspekare

Purple Lollipop

Keep calm and love Ariana!

 

Scroll to top

Ari!

 


Ovido - Quiz & Flashcards