Lollipopcool

Alla inlägg under juli 2012

Av Louvisa - 22 juli 2012 08:40

Nu ska jag tipsa er om en bok som jag läser just nu! Den heter "Mumien som inte kunde sova"! Nu ska jag skriva upp här på bloggen vad det står på baksidan: Kleo älskar Egyptens historia.Hon är en tuff tjej som vågar vara annorlunda. Det retar hårspraysmiffot Nettan. Under ett studiebesök på medelhavsmuseet låser Nettan in Kleo i mumiekammaren. Där i mörkret händer det oväntade: mumien vaknar. Han är mördad, rädd och olyckligt kär. Tillsammans med mumien åker Kleo tillbaka i tiden till det antika Egypten, där mumien försöker lösa  mordet på sig själv. På vägen jagas de av hungriga schakaler, de träffar balsamerare i de dödas stad och får oväntat hjälp av den mystiske vetenskapsmannen Tidens son. Testa läsa den vettja! Skitbra bok!!!  

 

Av Louvisa - 19 juli 2012 08:23

Hemma hos oss pågår en stor fråga! Ska vi skaffa hund efter vi har renuverat klart vårt hus?

Min mamma och pappa säger vi funderar! Och hela huset vill det både mamma och pappa vill det också, men de vill fundera klart! Jag tycker att de har rätt. Det är också väldigt mycket ansvar för att få en! Sen är den svåraste delen med hunden: Hundar lever inte så länge som vi människor gör , så hundar dör väldigt tidigt! Och det är en svår bit att komma ifrån!!(Louvisa gråter för det hände henne igår när hennes fasters hund fick avlivas) Det var en av de snällaste hunden jag har träffat!!! Jag saknar den hunden jätte mycket! Men jag kommer aldrig glömma honom för han finns kvar i hjärtat föralltid.....  Lollipop......

Av Louvisa - 14 juli 2012 20:31

....Kommer KP även känt som Kamratposten!! Bara 4 dagars väntan!!! Kom igen nu kom nu Kp!!!!

 

Av Louvisa - 14 juli 2012 20:16

Hej nu ska jag förklara hur jorden skulle kunna gå under!!! Vi människor påverkar vår atmosfär. Atmosfären skyddar oss från solen , det är ett lager ovanför vår planet jorden! Vi släpper ifrån massor med avgaser. Avgaserna gör så att atmosfären går sönder!!  Och om atmosfären går sönder så kommer solens strålar mot jorden. När solen träffar sydpolen så smälter det!!!! Och det smälter mycket så det blir mycket vatten!!!!! Ni vet att Afrika ligger närmast sydpolen , och det kommer mycket vatten dit så det blir översvämningar! INTE BRAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!! Så det är bäst att gå istället för bil. Om ni inte förstod det jag sa så kan ni gärna ställa en fråga jag är beredd!! Älskar er Lolo...

 

 

Av Louvisa - 12 juli 2012 08:28

Hej! Jag är en tjej som gillar serier! En av de serierna är bety boop! Det är en liten tjej som heter Bety boop. Hon är väldigt söt tycker jag! Här nedanför är en glitterbild på henne!!!!    

Sedan så tycker jag om Tintin och hans hund Milou väldigt mycket! Här är ännu en bild på honom!

 

Av Louvisa - 12 juli 2012 08:15

Titta noga på dessa bilderna börja att titta på bild 1!

Rör sig ormarna?

 

Titta nu på bild 2!
Rör sig denna bakrunden? Hejdå er Lollipop......  

 

 


Av Louvisa - 11 juli 2012 11:33

Hej ni undrar kanske varför jag inte har gjort något inlägg på sista tiden? Jo jag har varit på kollo inågra dagar. Det var hemskt! Först var jag på Andersstugan och sen flytta jag och Sanna till Bedagården. Vi var i Hästveda! Sen igår kom jag hem. Jag skulle egentligen vara kvar i en vecka till men jag ville hem! Älskar er Lollipop....    

 

 

Av Louvisa - 2 juli 2012 18:38

Hej igen. I helgen så var jag hemma hos min kompis Zerina (Zezerina.bloggplatsen.se). Vi kollade på en film  ! Filmen hette Leagally blondes 3. Båda två tyckte den var bra.   Älskar er Lollipop.....

Presentation


Hej hej! Jag är en tjej på 11 höstar som bor på en trång gata där grannarna slåss om parkering. Jag älskar att blogga. Samt gillar jag inte smulor i sängen och torra handukar. Jag är en riktig godisgris med eleganta simtag. Älskar skolan och er. Ses...

Följ bloggen!

 

Klocka

Fråga mig

66 besvarade frågor

Lolli

Omröstning

Tycker ni jag ska byta till fames?
  Ja det skulle vara kul!
 Kanske!
 Bryr mig inte!
 Nej det tycker jag inte!

Nedräkning!

Nedräkning till min syrra!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vädret

klart.se

Min autograf

Här är en bild på min autograf!

 

Ariana Grande!

Google translate

Gästboken!

Solnedgång

 

Muspekare

Purple Lollipop

Keep calm and love Ariana!

 

Scroll to top

Ari!

 


Ovido - Quiz & Flashcards