Lollipopcool

Alla inlägg under november 2012

Av Louvisa - 12 november 2012 13:49

Hejsan! Ledsen att jag inte bloggade i helgen, men det var för att jag var upptagen, och kanske lite dataförbud hehe. Men nu ska jag iallafall berätta vad jag gjorde i helgen, som nu helt plötsligt jag har glömt bort! Aja.. jag är hemma nu och vi slutade 12 idag för att vissa skulle ha utvecklingsamtal! Jaaaaaaaa!!!! Jag är sååååå glad för det. Iallafall så minns jag att vi gick och köpte en madrass åt mig, eftersom min gamla gjorde så att jag fick ont i ryggen! Och här kommer en bild på den:

 

Nu sover jag jättehögt!! Men en sak som jag har märkt är att den studsar jättemycket, så jag liksom studsar med. P.S Det är superroligt! DEt var allt för idag Hejdå Lollipop...

 

Fast inte så här högt.

Av Louvisa - 9 november 2012 16:33

Hej hej bloggen! Idag hade vi två prov! Ett i Bilologi och ett i Religion! En fråga bra:

- VARFÖR PÅ SAMMA DAG????????!!!!!


Jo igår pluggade jag som in i. Och just nu mår jag skitdåligt. Jag gick in lite på MSN och tittade om någon var inne, det var ingen som var inne. Jag tryckte på x och kollade bloggen. Och nu sitter jag här och skriver! Min mamma sitter brevid mig med sin dumma laptop och planerar  !


Aja.. proven som vi hade idag handlade om:

 

Biologi

 

Musklerna, skelettet och Blodomloppet.

 

Religion

 

Hinduism och Buddhism.

 

 

Biologiprovet gick bäst, men religionsprovet gick sämst. Jag trodde att Biologiprovet skulle vara svårast, men det visa sig att religionsprovet var det. Nu tror jag att jag har berättat allt jag skulle, så Hejdå Lollipop...

 

 

 

 

 

 

Av Louvisa - 8 november 2012 17:24

Hejsan! Jag har precis hittat ett spel på nätet det heter ZooMumba! Spelet går till att man skaskapa sitt alldelles egna zoo! Testa det är ganska roligt! Tyvärr kommer detta inlägg sluta nu, för jag måste plugga inför ett prov imogon! Hejdå Lollipop...

 

Av Louvisa - 6 november 2012 16:51

Hej hej! Nu har Emely gått hem från frisören. Och ja det har blivit en sidecut. Den blev jättefin! Just nu har Emely hittat ett spel på market, som heter "Subway surfer". Det är typ som "Temple run". Spelets framsida ser ut så här:

 

 

Spelet går ut på att springa bort från vakten som jagar dig, för att du har sprayat på ett tåg. Sen gäller det att ducka, hoppa, gå åt sidorna så att vakten inte tar dig.

 

Japp, det var allt för idag! Hejdå Lollipop...

 

Av Louvisa - 5 november 2012 19:33

Hejsan! Idag har min lillasyster bokat tid hos frissan, hon ska raka sidecut. Jag tycker det är jättespännande! Iallafall så vill jag ha ett litet test, och här kommer det: P.S Jag har gjort det på vad jag tänker, när jag hör månaderna!

 

Januari: Skriskon

Februari: Skidorna

Mars: Studsmattan

April: Färgen gul

Maj: Hallonet

Juni:  Sommaren

Juli: Badbollen

Augusti: Paraplyt

September: Regn

Oktober: Böcker

November: Löv

December: Jul

 

Och nu vad ni gör:

 

Januari: Sjunger sånger

Februari: Åker skidor

Mars: Åker fallskärm

April: Målar

Maj: Plockar bär

Juni: Äta glass

Juli: Badar

Augusti: Köper rosetter

September: Gå i skogen

Oktober: Läsa

November: Flyga...

December: Träffa tomten

 

Japp, själv blev jag ett löv som flyger! Nu måste jag göra lite läxor. Så bye Lollipop...

 


 

Av Louvisa - 4 november 2012 09:53

För inte så länge sedan lånade jag en bok på biblioteket. Den hette "Mumien som inte kunde sova". Nu har jag lånat den igen! Den är sååååååååå bra. Jag kan skriva baksidan på boken här:

 

Kleo älskar Egyptens historia. Hon är en tuff tjej som vågar vara annorlunda. Det retar hårspraysmiffot Nettan. Under ett studiebesök på Medelhavsmuseét låser Nettan in Kleo i mumiekammaren. Där i mörkret händer det oväntade: mumien vaknar. Han är mördad, rädd och olyckligt kär. Tillsammans med mumien åker Kleo tillbaka i tiden till det antika Egypten, där mumien försöker lösa mordet på sig själv. På vägen jagas de av hungriga schakaler, de träffar balsamerare i De Dödas Stad och får oväntad hjälp av den mystiske vetenskapsmannen Tidens son.

 

Jag tycker boken är suuuuuperbra! Den har även gått som följetong i Sveriges radio. Det var allt jag ville säga just nu, vi får se om jag skriver lite senare. Men iallafall Hejdå Lollipop...

Av Louvisa - 3 november 2012 19:26

Hej hej! Jag har just återkommit från en kyrkogård, där min farmor ligger och vilar. Jag tog lite bilder och här kommer de:

Första bilden är på ljusen som man kunde hänga upp brevid... där de döda ligger.

 

Jag tog en bild på mitt ljus.

 

Det var en STOR plats där man kunde lägga ljus vart man ville. Jag och min lillasyster la två ljus för vår mormor!

 

 

Jag tog en bild på ett ljus i en vägg.

 

To my grandmother: I love you!!!!! Ni två kommer alltid finnas i mitt hjärta, under hela mitt liv!  

 

/Lollipop...

Av Louvisa - 2 november 2012 14:52

Hejsan svejsan! Jag har just kommit hem från aq-va kul! Och ja, det är kul där. Helt plötsligt hördes det en röst i högtalaren och det var en tjej som sa:


Hejsan alla barn! Jag har tappat bort min gröna smaragd, här någonstans på aq-va kul. Alla barn under 12 år får vara med och leta efter den. Och den som hittar den får en liten överaskning av mig. Smaragden kan ligga under vattnet eller ovanför land. Hejdå och lycka till!


Direkt började jag leta. Sedan var det en annan röst som sa att smaragden låg under vattnet. Och då såg jag att badvakten tittade ner i ett litet hörn, och då undrade jag vad han tittade ner på. Så jag dök ner. Och där DÄR!!  Hittade jag smaragden!! Alla tittade på mig.  Sedan gick jag och lämnade den gröna smaragden till badvakterna. Den ena badavkten frågade vad jag hette. Jag sa Louvisa! Sedan frågade han hur gammal jag var. Jag sa 10. Och då fick jag en godispåse samt en nalle och två biljetter till aq-va kul. Och precis då när jag skulle gå och lämna mina priser hörde jag i högtalaren:


Nu gratulerar vi Louvisa 10 år som har hittat smaragden! Applåder. Jag började skutta av glädje. Och nu så fattar jag inte att jag vann. Det är helt ofattbart. Men aja...

Nu så har jag inget mer att berätta.  Så hejdå Lollipop...


Vid pilen hittade jag smaragden.

 

Presentation


Hej hej! Jag är en tjej på 11 höstar som bor på en trång gata där grannarna slåss om parkering. Jag älskar att blogga. Samt gillar jag inte smulor i sängen och torra handukar. Jag är en riktig godisgris med eleganta simtag. Älskar skolan och er. Ses...

Följ bloggen!

 

Klocka

Fråga mig

66 besvarade frågor

Lolli

Omröstning

Tycker ni jag ska byta till fames?
  Ja det skulle vara kul!
 Kanske!
 Bryr mig inte!
 Nej det tycker jag inte!

Nedräkning!

Nedräkning till min syrra!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vädret

klart.se

Min autograf

Här är en bild på min autograf!

 

Ariana Grande!

Google translate

Gästboken!

Solnedgång

 

Muspekare

Purple Lollipop

Keep calm and love Ariana!

 

Scroll to top

Ari!

 


Ovido - Quiz & Flashcards